top of page

Mijn naam is Robert van Winden (1970) en ik ben de oprichter/voorzitter van Stichting WIN-WIN (opgericht 6-1-'16). Ik heb Bedrijfskunde gestudeerd aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en werk momenteel drie dagen in de week als 'Adviseur Preventie en Welzijn' bij de gemeente Nissewaard.

Sport als passie

Al van jongs af aan is sport mijn grote passie. Ik heb zélf veel verschillende sporten beoefend (tennis, golf, (zaal)voetbal, fitness, joggen, zwemmen), maar óók veel sportevenementen bezocht in zowel binnen- als buitenland (o.a. Wimbledon, Roland Garros, Tour de France, Premier League, EK'88, Euro2000, WEURO2017) met als absolute hoogtepunt een 12-daags bezoek aan de Olympische Spelen in Londen in 2012. Daarnaast lees ik veel over sport, kijk ik veel sportdocumentaires, ben ik vrijwilliger geweest in de sport (EK Zwemmen 2008, WEURO2017), heb ik een sportmanagementopleiding gevolgd én ben ik werkzaam geweest als Beleidsmedewerker Sport.

"Ik spreek zowel de taal van de sportsector als van veel andere sectoren"

Kwaliteiten

Door mijn brede interesse in sport, mijn achtergrond als Bedrijfskundige en mijn verschillende werkzaamheden binnen gemeenteland (o.a. sportbeleid en -uitvoering, P&O-adviseur) spreek ik zowel de taal van veel verschillende sporten als van de HRM-branche, de non-profitsector én de wetenschap.

Verder ben ik samenwerkingsgericht, kan ik mij goed inleven in anderen, heb ik een dienstverlenende instelling, kan ik goed luisteren en heb ik humor. Daarnaast ben ik resultaatgericht, weet ik structuur aan te brengen, heb ik een groot organisatievermogen, ben ik analytisch sterk en heb ik veel ervaring met het begeleiden en coördineren van processen. Zie ook mijn CV op LinkedIn:

"Ik wil iets terug doen voor de topsport en graag een steentje bijdragen"

Aanleiding stichting

Omdat ik al van jongs af aan veel plezier beleef aan topsport, wil ik graag iets terug doen als vrijwilliger en een 'steentje' bijdragen aan het topsportklimaat in Nederland.

Bij de gemeente Nissewaard werk ik momenteel nauw samen met de Combinatiefunctionarissen, die de lokale samenwerking (o.a. op breedtesportgebied) stimuleren door vanuit hun netwerk 'combinaties' te maken tussen verschillende partijen én sectoren.

Het viel mij op dat er (op landelijk niveau) weinig tot géén Combinatiefunctionarissen bestaan die zich bezighouden met het maken van combinaties op topsportgebied. Zo is het idee ontstaan om een stichting op te richten en daarmee de rol van 'Landelijke Combinatiefunctionaris Topsport' op te pakken.

"Ik vind het milieu belangrijk en reis daarom zoveel mogelijk met het openbaar vervoer"